Υδατάνθρακες, Λίπη, Νερό & Αλάτι

files/1/Blog/tmstore-blog-fitness.jpg

Νιώθετε ότι ήρθε η ώρα να κάνετε μία στροφή στις διατροφικές σας συνήθειες; Δείτε μερικές χρήσιμες πληροφορίες, που συχνά αγνοούμε, για τον ρόλο που διαδραματίζουν οι υδατάνθρακες, τα λίπη, το νερό, το αλάτι στη διατροφή και τη καλή μας υγεία.

Υδατάνθρακες 
Οι υδατάνθρακες δεν σας κάνουν κακό! Στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητοι για την καλή υγεία και είναι η Νο 1 πηγή ενέργειας που χρησιμοποιείται από το σώμα για να τροφοδοτήσει το μεταβολισμό, τη σωματική δραστηριότητα και τις καθημερινές σωματικές λειτουργίες. Δεν είναι όμως όλοι οι υδατάνθρακες ίδιοι. Οι απλοί υδατάνθρακες, όπως ο πουρές, τα τσιπς, τα αναψυκτικά, τα κράκερ, το λευκό ψωμί κλπ, διασπώνται γρήγορα από το σώμα και πρέπει να καταναλώνονται με φειδώ. Οι πολύπλοκοι υδατάνθρακες, όπως οι γλυκοπατάτες, το καστανό ρύζι, το πλιγούρι βρώμης, τα πράσινα λαχανικά, τα φασόλια και τα ολόκληρα φρούτα, περιέχουν πολλές ίνες και απαιτείται πολύς χρόνος για να διασπαστούν, προσφέροντας μεγαλύτερη αίσθηση πληρότητας και ενέργεια. 

Λίπη 
Το διατροφικό λίπος και το σωματικό λίπος δεν είναι το ίδιο πράγμα. Τα διατροφική λίπη διασπώνται σε λιπαρά οξέα, τα οποία παρέχουν ενέργεια, ενώ υποστηρίζουν το νευρικό και το ενδοκρινικό σας σύστημα. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα λιπαρά ίδια. Τα κορεσμένα και τα λιπαρά τρανς, όπως τα επεξεργασμένα συσκευασμένα γλυκά, τα λιπαρά κρέατα, τα τηγανιτά τρόφιμα και τα τσιπς, έχουν συνδεθεί με τις καρδιακές παθήσεις και ορισμένες μορφές καρκίνου, επομένως πρέπει να καταναλώνετε αυτά τα λίπη με φειδώ. Αντ' αυτού, επιλέξτε φυσικά λίπη, για να διασφαλίσετε υγιές σώμα και υψηλή ενέργεια, όπως αβοκάντο, ωμούς ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο. 

Νερό 
Γνωρίζατε ότι το σώμα σας αποτελείται από περισσότερο από 60% νερό; Το νερό βοηθά στην πέψη, μειώνει την όρεξή σας, απελευθερώνει τα κύτταρά σας από τις τοξίνες και τα απόβλητα, και εξάγει τα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές σας. Το νερό χάνετε μέσω του ιδρώτα, της αναπνοής, της ούρησης και μέσω άλλων σωματικών λειτουργιών. Αυτή η απώλεια θα πρέπει να αναπληρώνεται συχνά επειδή το σώμα σας δεν μπορεί να παράξει νερό από μόνο του. Πίνετε τουλάχιστον 8-12 ποτήρια νερό την ημέρα ή και περισσότερο, αν είναι δυνατόν, και τρώτε άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά για να μένετε ενυδατωμένοι.

Αλάτι
Το αλάτι είναι ένα από τα παλαιότερα και πλέον διαδεδομένα καρυκεύματα, καθώς η αίσθηση του αλμυρού αποτελεί αγαπημένη επιλογή γεύσης για τους περισσότερους ανθρώπους. Το αλάτι εμπεριέχεται λίγο πολύ σε ό,τι τρώμε και εκτιμάται ότι το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού καταναλώνει σχεδόν τη διπλάσια συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα. Αυτό προκαλεί δυνητικά σοβαρά προβλήματα υγείας, επειδή το αλάτι κατακρατεί περίσσεια υγρά στο σώμα, τα οποία στη συνέχεια δίνουν μια πρόσθετη επιβάρυνση στην καρδιά. Μια υπερφορτωμένη καρδιά συνήθως σημαίνει υψηλή πίεση του αίματος, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη Νο 1 αιτία θανάτου στον κόσμο – την καρδιακή νόσο.